Zarządzaj sprawniej,

zarabiaj efektywniej

Kolejne nowości i poprawki – wersja 2504.2.2

W stałym cyklu producent systemu enova365 opublikował kolejną wersję rozwojową, która przynosi kilka nowości i wiele drobnych modyfikacji.

Systemowe

Dyskusje

Dla dyskusji dodaliśmy nowe rozszerzenie „Konfiguracja edycyjności dyskusji”. Pozwala ono na ustalenie listy obiektów w systemie, na których będzie można nadal prowadzić dyskusję nawet po zamknięciu lub zatwierdzeniu obiektu nadrzędnego (hosta), na którym prowadzona była dyskusja.
Rozszerzenie zostało domyślnie włączone dla tabel „Dokumenty handlowe” oraz „Aktualności” natomiast można je zmodyfikować tak, aby dodać możliwość dalszego prowadzenia dyskusji również na obiektach z innych tabel. Dzięki wprowadzeniu nowego rozszerzenia użytkownik będzie mógł prowadzić dyskusję nawet po zamknięciu czy zmianie statusu dokumentu.

Zmieniliśmy sposób prezentacji treści zagregowanych powiadomień e-mail. Od teraz treść każdego powiadomienia prezentowana będzie w oddzielnej linii, co poprawi czytelność i ułatwi szybkie zapoznanie się z treścią powiadomień.

Funkcjonalności i interfejs

Rozbudowaliśmy działanie czynności „Sprawdź rozwiązania”, która dostępna jest w Narzędzia/Opcje/Systemowe/Rozwiązania. Od teraz, podczas sprawdzania poprawności kompilowania zwracane są wyniki zarówno w przypadku wystąpienia błędów, jak i ostrzeżeń, a domyślny filtr jest ustawiony na wszystkie definicje. Dzięki temu weryfikacja błędów, ostrzeżeń, a także przestarzałego (obsolete) kodu jest szybsza i bardziej intuicyjna. Dla lepszej czytelności nazwa czynności została zmieniona na „Sprawdź wybrane rozwiązania”.

CRM

Ankiety

Zmodyfikowaliśmy opcję „Wybierz ankietowanych” dostępną na formularzu „Ankieta”. Aktualnie po wyborze „Osoby kontaktowej”, która jest powiązana z wieloma „Kontrahentami”, utworzony zostanie oddzielny arkusz ankiety dla tej osoby kontaktowej – jeden dla każdego kontrahenta. Dzięki temu osoba kontaktowa będzie mogła udzielić odpowiedzi w imieniu każdego kontrahenta.

Wprowadziliśmy nowe funkcje w module „Ankiety”:

  1. Załącznik: W definicji szablonu odpowiedzi dodaliśmy opcję „Możliwość dodawania załączników”, umożliwiającą dodanie załącznika na etapie udzielania odpowiedzi przez ankietowanego.
  2. Odpowiedzi graficzne: W definicji szablonu odpowiedzi wprowadziliśmy opcję „Pytanie graficzne”, która pozwala na dodanie grafiki lub zdjęcia dla każdej pozycji odpowiedzi.
  3. Formatowany opis ankiety: W definicji ankiety, w zakładce „Opis”, dodaliśmy możliwość formatowania tekstu oraz dodawania załączników, a na formularzu ankiety widocznym dla ankietowanego pole „Opis” zostało zwiększone i wyposażone w opcję widoku pełnoekranowego.
  4. Poprawa wyświetlanych odpowiedzi: Zwiększyliśmy pole dla pozycji odpowiedzi oraz dodaliśmy widok pola opisu dla pozycji odpowiedzi, co poprawia ich czytelność i umożliwia wprowadzenie dodatkowych informacji.

Wprowadzone zmiany zwiększają elastyczność, przejrzystość i intuicyjność modułu ankiet, umożliwiając użytkownikom precyzyjniejsze przekazywanie odpowiedzi, lepsze wykorzystanie zasobów graficznych oraz wygodniejsze korzystanie z pełnoekranowego widoku opisu ankiety.

Elementy workflow

Dla standardowych wtyczek tworzących zadanie, zdarzenie, leada, transakcję, projekt dodaliśmy automatyczne ustawianie domyślnej definicji oraz stanu. Dzięki temu po włączeniu wtyczki jest ona w pełni skonfigurowana i można pracować z jej wykorzystaniem. W razie potrzeby ustawienia wtyczki mogą być zmodyfikowane przez użytkownika, który ma możliwość ustawienia wybranej przez siebie definicji oraz stanu.

Dodatek e-mail

Zmodyfikowaliśmy wysyłkę wiadomości wraz z załącznikiem z poziomu formularza potwierdzenia salda. Od teraz po wysyłce wiadomości z tego poziomu, zostanie ona przypisana do dokumentu i będzie widoczna na jego formularzu w zakładce CRM/Wiadomości email.

Pulpit Kontrahenta

ServiceDesk

Dodaliśmy możliwość śledzenia wybranych zgłoszeń w Servicedesk. Szczegółowe informacje znajdą Państwo: tutaj.

Dodaliśmy nowy typ powiadomień w Servicedesk. Oprócz powiadomień „Email” dostępne są powiadomienia „Systemowe”.

Ograniczyliśmy widoczność szablonów wiadomości dla notyfikacji w Servicedesk. Obecnie na liście widoczne są tylko szablony o typie „Zgłoszenie”.

Zmieniliśmy treść wysyłanego powiadomienia e-mail po dodaniu wątku lub komentarza do zgłoszenia. Od teraz treść powiadomienia nie będzie zawierała zbędnych znaczników, co wpłynie na jego czytelność.

Dodaliśmy możliwość ręcznego ustawiania kolejności zgłoszeń ServiceDesk na tablicy Kanban. Po przeciągnięciu zgłoszenia we właściwe miejsce w kolumnie, automatycznie ustawi się ono w odpowiedniej kolejności.

Handel

Dokumenty handlowe

Ograniczyliśmy działanie weryfikatora PKWiU. Obecnie weryfikator działa dla dokumentów o kierunku „Rozchód”, natomiast dla dokumentów o kierunku „Przychód” zadziała tylko wtedy, gdy wybrany na dokumencie kontrahent będzie podlegał samofakturowaniu.

Zmodyfikowaliśmy sposób inicjowania daty opisu analitycznego kopiowanego na płatność dokumentu handlowego. Dotychczas data dla opisu na płatności była zawsze taka sama jak data płatności, niezależnie od tego jaką datę miał kopiowany element opisu analitycznego. Po zmianie data jest przepisywana z kopiowanego opisu analitycznego.

KSeF

W konfiguracji KSeF zrezygnowaliśmy z możliwości przechowywania plików XML na dysku lokalnym lub w zasobach sieciowych. Obecnie pliki wysyłane i pobierane z KSeF zapisywane są tylko w bazie danych.

EDI

Zmodyfikowaliśmy sposób importu plików EDI z systemów zewnętrznych. Jeśli w konfiguracji podano ścieżkę do katalogu dla zaimportowanych plików, instalacja Soneta Helper jest wymagana, w przeciwnym wypadku nie jest potrzebna.

Kurierzy

Zoptymalizowaliśmy sposób działania funkcji drukowania i podglądu listów przewozowych oraz protokołów odbioru na dokumentach z obsługą przesyłek. Dotychczas na listach dokumentów oraz w oknach formularza takich dokumentów dostępność tych funkcji oparta była o sprawdzenie, czy istnieje plik z listem przewozowym lub protokołem odbioru. Po zmianie funkcje te dostępne są dla wszystkich dokumentów, dla których istnieje numer listu przewozowego lub protokołu odbioru. W przypadku, gdy plik z listem/protokołem nie zostanie odnaleziony, wyświetlany jest odpowiedni komunikat. Zmiana ta ma na celu przyspieszenie ładowania list dokumentów oraz formularzy dokumentów z włączoną obsługą przesyłek.

Opłata cukrowa

Dodaliśmy nowy parametr „Naliczanie opłaty cukrowej przy sprzedaży”, który może przyjmować następujące wartości:

  • „Zawsze” – oznacza, że opłata cukrowa na dokumentach sprzedaży będzie zawsze naliczana (działanie dotychczasowe),
  • „Jeśli nie została uwzględniona podczas przyjęcia” – oznacza, że opłata nie będzie naliczana, gdy została już naliczona na etapie faktury zakupu.

Pulpit Kontrahenta

ServiceDesk

Dodaliśmy możliwość śledzenia wybranych zgłoszeń w Servicedesk.

Dodaliśmy nowy typ powiadomień w Servicedesk. Oprócz powiadomień „Email” dostępne są powiadomienia „Systemowe”.

Ograniczyliśmy widoczność szablonów wiadomości dla notyfikacji w Servicedesk. Obecnie na liście widoczne są tylko szablony o typie „Zgłoszenie”.

Zmieniliśmy treść wysyłanego powiadomienia e-mail po dodaniu wątku lub komentarza do zgłoszenia. Od teraz treść powiadomienia nie będzie zawierała zbędnych znaczników, co wpłynie na jego czytelność.

Dodaliśmy możliwość ręcznego ustawiania kolejności zgłoszeń ServiceDesk na tablicy Kanban. Po przeciągnięciu zgłoszenia we właściwe miejsce w kolumnie, automatycznie ustawi się ono w odpowiedniej kolejności.

Kadry i Płace

Deklaracje PIT

W deklaracji PIT-11 (29) dodaliśmy obsługę zmiany wysokości kosztów uzyskania przychodów w trakcie roku. Sekcja D deklaracji zostanie wypełniona wg najwyższej wartości kosztów uzyskania przychodu, zastosowanej przez podatnika w okresie, za który sporządzana jest deklaracja.

Deklaracje ZUS

Dostosowaliśmy działanie deklaracji ZUS Z-3 w zakresie wykazywania miesięcy wchodzących do podstawy zasiłku, w których wystąpiło zwolnienie od pracy z tytułu siły wyższej. Sposób wykazywania miesięcy wchodzących do podstawy zasiłku został w tym przypadku uzgodniony ze sposobem wyliczania podstawy chorobowego w wypłatach za miesiące, w których wystąpiła „siła wyższa”. W tabeli „Składniki wynagrodzenia za okresy miesięczne” w kolumnie 7 nie będą prezentowane ujemne wartości wynikające z wystąpienia „siły wyższej”.

Kod wykonywanego zawodu

Zmieniliśmy nazwę czynności „Import zawodów GUS” na „Pobierz i zaktualizuj kody zawodów GUS”. Czynność dostępna jest z poziomu listy pracowników.

Planowanie kalendarzy

Zmodyfikowaliśmy formularz „Dzień” w kartotece pracownika w zakładce Kalendarz/Czasu pracy – dodaliśmy dodatkowe pole „Obiekt / Czynność”. Zmiana ta jest widoczna na formularzach kalendarzy, dla których w konfiguracji definicji kalendarza opcja „Edycja kalendarza poprzez dokumenty aktualizacji czasu pracy” została ustawiona na „Tak”. Nowe pole umożliwia łatwiejszą weryfikację realizacji czasu pracy w ramach dnia na poszczególnych obiektach.

Pracownik

Dodaliśmy możliwość uzupełnienia informacji o statusie studenta. W kartotece pracownika w zakładce Kadry/Inne dane dodaliśmy sekcję „Status studenta” z następującymi polami:

  • Aktualnie studiuje – Tak / Nie,
  • Okres – data początku i końca ważności statusu studenta,
  • Numer legitymacji studenckiej – pole tekstowe do wprowadzenia numeru.

Dzięki temu w karcie pracownika można teraz rejestrować informacje o statusie studenta, co ułatwia obsługę pracowników korzystających z uprawnień studenckich.

Teczki pracownicze

Zmieniliśmy sposób klasyfikacji „e-wniosków o nieobecność związaną z oddaniem krwi lub osocza” w elektronicznej dokumentacji pracowniczej. Dotychczas takie e-wnioski kwalifikowane były do akt osobowych pracownika do części B. Obecnie przechowywane są w kartotece pracownika w zakładce Elektroniczna dokumentacja pracownicza/Pozostała dokumentacja w katalogu Ewidencja czasu pracy (ECP).

Pulpity HR

Ogólne

Zmieniliśmy ustawienia standardowych ról systemowych. W konfiguracji programu, w widoku Opcje/Systemowe/Uprawnienia/Role systemowe w zakładce „Prawa” w ścieżce Program/Systemowe/Buisness/Prawo rekordu:

  • dla roli „Pulpit pracownika” ustawiliśmy „Zakaz”,
  • dla roli „Pulpit kierownika” ustawiliśmy „Odczyt”.

Struktura HR

Dodaliśmy opcję ograniczającą widoczność adresu mailowego pracownika prezentowanego na liście pracowników w Pulpicie Pracownika, w zakładce Ogólne/Struktura HR. Dotychczas wyświetlany był adres mailowy oznaczony jako domyślny, natomiast teraz prezentowane są tylko te adresy, które w polu „Cel kontaktu” mają ustawioną wartość „Publikowany w pulpitach”. Dodatkowo na liście pracowników w sekcji Czynności/Operacje seryjne wprowadziliśmy czynność „Ustaw cel kontaktu”. W oknie parametrów tej czynności użytkownik może wybrać wartość dla „Cel kontaktu” oraz określić, którego kontaktu dotyczy – telefon komórkowy i/lub adres mailowy.

e-wnioski

Zmodyfikowaliśmy wnioski: „e-zmiana danych osobowych”, „e-zmiana danych podatkowych”, oraz „e-zmiana dokumentu tożsamości”. Aktualnie przy realizacji tych wniosków, wraz z zapisem historycznym uzupełniane jest także pole „Powód aktualizacji”, co umożliwia lepsze śledzenie historii zapisów.

Księgowość

Dokumenty Ewidencji

Dla czynności „Generuj PK opisów analitycznych” dodaliśmy nowy parametr „Kopiuj opis opisu analitycznego”, który pozwala na skopiowanie opisu elementu opisu analitycznego ze źródłowych opisów analitycznych zarówno dla nowych jak i stornujących opisów analitycznych. Dotychczas opis opisu analitycznego był ustawiany na podstawie opisu dokumentu typu PK. Dzięki wprowadzonej zmianie możliwe będzie przeniesienie informacji o pierwotnym opisie opisu analitycznego.

Księga Inwentarzowa

Dokumenty

Dokonaliśmy zmian w systemie, dzięki którym możliwy jest import wielu dokumentów typu BOT z poziomu arkusza kalkulacyjnego na listę Księga inwentarzowa/Dokumenty środków trwałych. Po zmianie możliwe jest zaczytanie wielu dokumentów środków trwałych z obrotami związanymi z różnymi źródłami finansowania. Import zadziała poprawnie po uprzednim utworzeniu kartotek środków trwałych oraz skonfigurowaniu źródeł finansowania.

Ewidencja Środków Pieniężnych

Dokumenty rozliczeniowe

Udostępniliśmy możliwość usuwania anulat do not odsetkowych. Nowa funkcjonalność jest dostępna z poziomu listy Ewidencja środków pieniężnych/Dokumenty rozliczeniowe/Noty odsetkowe przy wykorzystaniu przycisku „Usuń”. Anulatę do noty odsetkowej można usunąć tylko wtedy, gdy w okresach następujących po okresie, którego dotyczy dokument anulaty, nie występują żadne kolejne naliczenia powiązane z dokumentem źródłowym. Wprowadzona zmiana pozwala operatorowi szybko i skutecznie eliminować błędy powstałe podczas pracy w obszarze not odsetkowych.

DMS

Załączniki

Rozszerzyliśmy podgląd załączników w funkcjonalnościach „Asystent Zapisu” i „Biblioteka” o możliwość wyświetlania plików z rozszerzeniem .docx oraz doc. Od teraz podgląd załączników obsługuje pliki PDF, DOCX i DOC.

e-Podpis Konektor

Rozbudowaliśmy funkcjonalności dodatku e-Podpis Konektor. Weryfikacja danych wymaganych do podpisu następuje już w programie, przed rozpoczęciem wysyłki dokumentów do podpisu. Dzięki temu obsługa jest łatwiejsza i bardziej przyjazna użytkownikowi.Przygotowaliśmy również szereg poprawek i ułatwień, pozwalających na prostsze i szybsze konfigurowanie parametrów procesu podpisu elektronicznego.

Projekty i Budżetowanie

Planowanie i wersje planów

Umożliwiliśmy edycję pola „Opis” oraz cech na centralnych wersjach planu niezależnie od tego czy posiadają wersje podrzędne czy nie. Obiekt centralnej wersji planu jest edycyjny, gdy posiada status „W przygotowaniu”, a edycja jest wyłączona przy innych statusach. Zachowaliśmy kontrolę nad kluczowymi polami: „Numer”, „Nazwa”, „Okres budżetowy” i „Okres planowania”, które muszą być zgodne z powiązanymi wersjami podrzędnymi i ich edycja jest blokowana po dodaniu pierwszej wersji podrzędnej. Zmiana ta zwiększa elastyczność pracy, przy zachowaniu spójności danych.

Wieloetapowa realizacja

Wprowadziliśmy mechanizm, który umożliwia kontrolowanie tworzenia rozliczeń, dla których po obu stronach są opisy analityczne z kategoriami budżetowymi rodzaju płatność np. dla bezpośrednich rozliczeń typu kompensata. Domyślnie system blokuje takie rozliczenia i informuje o konieczności użycia dokumentu kompensaty.

Umożliwiliśmy rejestrowanie i rozliczanie opisów analitycznych przedpłat. W przypadku gdy na przedpłaty dodano opisy analityczne w powiązaniu z budżetem, wprowadziliśmy mechanizm automatycznego dopasowania opisów analitycznych podczas rozliczania dokumentów. W razie potrzeby użytkownik może dokonać rozliczenia manualnie, wskazując konkretne elementy OA.

Wprowadziliśmy funkcjonalność, która umożliwia zapamiętywanie układu stałych kolumn na listach „Planowanie” i „Realizacja” niezależnie od kolumn generowanych dynamicznie dla poszczególnych okresów/etapów na podstawie ustawionych parametrów. Dzięki temu użytkownicy korzystający z mechanizmu zapamiętywania widoków mogą zachować spersonalizowany układ listy, z jednoczesnym uwzględnieniem kolumn zmieniających się dynamicznie.

Produkcja zaawansowana

Plan pracy

W folderze Produkcja zaawansowana/Plan pracy zasobów/Harmonogram, filtry „Zlecenie” oraz „Operacja” zostały rozbudowane o możliwość wielokrotnego wyboru danych.

Realizacja produkcji

Dodaliśmy nową czynność generowania zapotrzebowania na surowce i prefabrykaty na liście „Zlecenia” oraz „Operacje zleceń” w folderze Produkcja zaawansowana/Realizacja produkcji. Dzięki tej czynności generowany dokument wewnętrzny „Zapotrzebowanie na surowce” może być podstawą do dalszej obsługi procesu zaopatrzenia w surowce w module Handel. Dodatkowo, na wydziale produkcyjnym można ustawić parametry automatycznego generowania zapotrzebowania, które automatyzują generowanie zapotrzebowania.

Udostępnij: